Mambang Records
SELAMAT DATANG KE FORUM MAMBANG RECORDS
KITA BERKONGSI MAKLUMAT DAN MENGETAHUI
PERKEMBANGAN MAMBANG RECORDS BERSAMA-SAMA!

TERIMA KASIH


FORUM UNTUK FAMILY MAMBANG RECORDS
 
MBG FrontpageHomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dari kami Mambang Records...CD EP Mambang Records telah pun rasminya dikeluarkan..pada harga RM15...jika anda ingin mendapatkan CD Ep Mambang Records sila berurusan dengan JhoeBling@Raja_Mambang@Lil^Fiz...jangan ketinggalan~~...
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Top posters
Raja_Mambang
 
DenGz_aDzmieRa
 
~~MiSsSaRaToKyO~~
 
NU^UL89
 
LILFIZ89
 
JhoeBling
 
♪Mya_Mya♪
 
comei_ika
 
pUrple_mambAng
 
Da_MoRBiD69
 
Latest topics
Statistics
We have 168 registered users
The newest registered user is squirchris

Our users have posted a total of 16669 messages in 171 subjects
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 106 on Mon Aug 29, 2011 10:21 pm

Share | 
 

 ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 08, 2009 3:28 pm

topik tuk untuk suko2 jak k.. miss bukak pun k suko2 jak.. jgn terlalu percaya jika ada yg berlaku secara kebtulan.. thanx.. semoga terhibur..


fantasy girl fantasy girl fantasy girl fantasy girl fantasy girl
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 08, 2009 3:28 pm

Kenali diri melalui rambut oleh Dr. Fadhilah Kamsah

1) RAMBUT LURUS -

bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan pandai dalam menguruskan

sesuatu tanpa pertolongan



2) RAMBUT KERINTING TEBAL-

kurang bijak, degil, cemburu kuat, romantic,banyak pergaulan dan susah

dalam menyelesaikan masalah diri, tidak suka termenung



3) RAMBUT KERINTING NEGRO-

bijak, ego, cemburu buta, romantic , memilih dan mudah mengamuk bila

susah hendak selesaikan masalah



4) RAMBUT IKAL MAYANG-

bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu,berfikiran terbuka, banyak

pergaulan, dan mudah memaaf kanseseorang dengan kesilapan lalu.



5) RAMBUT HALUS/LEMBUT-

bijak sangat, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan

perkerjaan dengan bersungguh-sungguh.



6) RAMBUT SIKIT-

bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang, ego,dan pandai

membuka perniagaan walaupun kecil.



7) RAMBUT PERANG-

kurang bijak, berfikiran terbuka, pemaaf,sosial dan bijak lari daripada

masalah.



RAMBUT TEBAL-

bijak, degil, cemburu, romantic, kasar, banyak kawan, dan pandai

mengambilhati seseorang.



9) RAMBUT KUSUT-

sangat bijak, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, garang, susah nak

memaafkan seseorang, dan pandai dalam mengurusan sesuatu tanpa

pertolongan. (kalu nak nmpk bijak mcm empunya pesen rambut gini....

usahakasik kusut rambut korang....)



10) RAMBUT BERUBAN-

kurang bijak, suka termenung, sosial sikit,berfikiran terbuka dan pandai

selesaikan masalah diri



11)TIADA RAMBUT-

(Botak) ..kesian




12) RAMBUT WARNA KEMERAH-MERAHAN ATAU

KEHIJAU HIJAUAN -itu rambutaaannnnnnnnnnnnnnnnnn.....
Huahuahuahuahua





Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 08, 2009 3:35 pm

1) RAMBUT LURUS -

bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan pandai dalam menguruskan

sesuatu tanpa pertolongan


oklah ya..hehe
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 08, 2009 3:41 pm

Kenali Diri Dan Pasangan Dari Tarikh Lahir

Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.1
Kalau anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.2
Kalau anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.3
Kalau anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.4
Kalau anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.5
Kalau anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.6
Kalau anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.7
Kalau anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.8
Kalau anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.9
no.1
—-
Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam
asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului
dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia.
Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

no.2
—-
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda
berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em….bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi anda perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga.
Pasangan ideal anda
adalah no.2, 5, 9.


no.3
—-
Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama
dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini.
Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

no.4
—-
Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.


no.5
—-
Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.


no.6
—-
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa
perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam.
Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

no.7
—-
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira.
Pasangan ideal anda adalah no.2.

no.8
—-
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda.. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.


no.9
—-
Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental.
Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain.
Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 08, 2009 6:43 pm

no.6
—-
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa
perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam.
Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9. Very Happy
Back to top Go down
View user profile
LILFIZ89
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1301
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : bintulu(petroleum city)

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Thu Jul 09, 2009 12:19 am

no.8
—-
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda.. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.


nang banyak sama eh.....
Back to top Go down
View user profile
NU^UL89
Mambang
Mambang


Posts : 1515
Join date : 2009-05-08
Age : 27
Location : johor baharu yg tak brape nak baru

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Thu Jul 09, 2009 12:58 am

4) RAMBUT IKAL MAYANG-

bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu,berfikiran terbuka, banyak

pergaulan, dan mudah memaaf kanseseorang dengan kesilapan lalu.


no.2
—-
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda
berperanankan
Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em….bagus! Anda suka bermimpi
siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi anda perlu
membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar
diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan.
Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai
bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti
bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui
perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana
cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam
keluarga.
Pasangan ideal anda
adalah no.2, 5, 9.
nurul nak tambah...pasangan ideal saya adalah no.2, 5, 8, 9,
Rap

tak sumenye betol..tapi besh la..hihi
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Thu Jul 09, 2009 9:22 pm

no.4
—-
Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

boleh la...byk juak nak x sama...
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Fri Jul 10, 2009 10:32 am

heheheh.. juz 4 fun.. mun kebetulan anggap jak kebetulan.. heheh
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Fri Jul 10, 2009 12:39 pm

no.6
—-
Anda
dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa
perkara dan
hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam.
Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9. Very Happy


WAAAAAAA kmk setuju!!!AEHA... cheers
Back to top Go down
View user profile
NU^UL89
Mambang
Mambang


Posts : 1515
Join date : 2009-05-08
Age : 27
Location : johor baharu yg tak brape nak baru

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Fri Jul 10, 2009 1:14 pm

fantasy girl
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Fri Jul 10, 2009 5:47 pm

no.7
—-
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira.
Pasangan ideal anda adalah no.2.

mmg sama dgn diri ika sendiri....
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Fri Jul 10, 2009 6:58 pm

saya seorang yang sgt kuat merajuk

pasangan saya seorang yg lucu..

+so mok merajuk pun susah la...hehehe
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Fri Jul 10, 2009 8:37 pm

hehehehe..... Laughing3 Laughing3
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Mon Jul 13, 2009 4:10 pm

Kenali pasangan anda melalui urutan kelahiranya..

Anak Sulung : Pro Status Quo dan Setia
Menurut
beberapa psikologi cenderung mengambil posisi sebagai pemimpin. Hal
lainnya adalah ada dorongan untuk mengikuti norma-norma sosial yang
berlaku dalam masyarakat dan mereka sukses beradaptasi dalam suatu
lingkungan yang sudah mapan. Karakteristik umum anak sulung adalah
bertanggung jawab dan cenderung mengikuti aturan.

Menurut para
ahli, anak sulung memiliki kecenderungan menikahi orang yang ia cintai
sejak masa pubernya, ketika ia masih mengalami "cinta monyet". Jika
pasangan anda adalah anak sulung, kemungkinan besar rumah tangga yang
anda bina akan langgeng karena mereka cenderung mempertahankan hubungan
yang tidak harmonis sekalipun dan berusaha keras memperbaiki
kekurangan-kekurangan dalam hubungan rumah tangga mereka.

Anak Tengah : Pandai Bernegosiasi dan Dominan
Di
antara anak sulung dan anak bungsu adalah anak tengah yang terkenal
dengan ketrampilan mereka bernegosiasi. Karena posisi yang 'terjepit'
maka mereka ingin mendapatkan perhatian dari orangtua atau orang-orang
lain di sekitarnya.

Mereka memiliki kecenderungan menikah dalam
usia relatif muda agar selalu menjadi nomor satu atau sangat terlambat,
ketika mereka yakin benar sudah menemukan pasangan yang benar-benar
tepat. Anak tengah bisa dibilang pasangan yang amat menyenangkan karena
mereka memiliki kecenderungan menyenangkan pasangannya. Dalam berrumah
tangga, anak tengah bisa sangat 'gigih' berjuang mendominasi peran
dalam keluarga.

Anak Bungsu : Populer dan Mudah Puas
Biasa
mereka memiliki pembawaan yang menyenangkan seperti pandai bergaul,
populer tetapi mudah membuat orang jatuh hati. Mereka juga tergolong
amat mudah dipuaskan dan saat terlibat dalam hubungan percintaan mereka
biasanya sangat terpaku dengan hubungan tersebut. Perhatian yang kecil
saja sudah cukup membuat anak bungsu "bertekuk lutut".

Tetapi di
balik sifatnya yang menyenangkan, jangan sekali-sekali anda mencoba
untuk mendominasi anak bungsu. Karena mereka memiliki kecenderungan
kuat untuk menentang atau paling tidak mempertanyakan otoritas. Mereka
lebih suka dianggap sederajat dengan pasangannya daripada dipandang
sebagai menurut kepada pasangannya. Hal positif lain dari anak bungsu
adalah mereka memiliki selera humor yang paling baik dibanding
kakak-kakaknya.

Anak Kembar : Bisa Seperti Sulung atau Bungsu
Karakteristiknya
sangat tergantung pada perannya sebagai kakak atau adik. Anak kembar
yang lahir lebih dulu secara "tradisional" biasanya dianggap sebagai
kakak dan anak yang lahir belakangan sebagai adik. Padahal berdasarkan
beberapa penelitian terhadap anak-anak kembar urutan sulung atau bungsu
pada anak kembar tidak selalu tetap. Para peneliti menemukan bahwa saat
usia mereka sudah mencapai usia sekitar 11 atau 12 tahun peran ini bisa
bertukar. Artinya anak yang lahir lebih dulu akan memposisikan diri
sebagai adik dan anak yang lahir belakangan akan memposisikan diri
sebagai kakak. Sedangkan sifat dan karakteristik kepribadian mereka
serta kehidupan cinta mereka tidak berbeda dengan anak sulung untuk
kembar yang memposisikan sebagai sulung atau sebaliknya.

Anak Tunggal : Dapat Diandalkan dan Cenderung Selingkuh
Karakteristik
anak tunggal hampir sama dengan sifat-sifat anak sulung hanya kadarnya
lebih kuat. Mereka dapat diandalkan, setia dan sangat membutuhkan
perhatian dari orang yang dicintainya. Pada aspek kehidupannya seperti
pekerjaan dan bahkan dalam hubungan percintaan, mereka cenderung
berjuang sekuat tenaga untuk mencapai apa yang mereka inginkan. Jadi
anda jangan kaget bila dia akan melakukan hal-hal yang benar-benar
tidak terduga.

Perbedaan anak tunggal dengan sulung adalah
mereka lebih kurang perfeksionis. Dalam hubungan percintaan, anak
tunggal cenderung memiliki beberapa kekasih bila mereka merasa yakin
tidak akan ketahuan. Mereka juga berusaha menemukan cara melanggar
aturan atau norma.

Jadi bila anda ingin menjalin suatu
hubungan sebaiknya pelajari hal tersebut sebelum perasaan anda lebih
dalam kepada pasangan anda. twp
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Mon Jul 13, 2009 4:15 pm

Kenali pasangan anda melalui tarikh lahir..

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan
orang-orang tertentu dia cepat mesra.Tapi pasangan yang lahir tarikh ini
mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak
menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius
terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup
berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih
mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan
cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan
dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana
perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau
dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu
bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan
masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti
ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir
pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk
dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab.
Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal
cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.

4. Tarikh Lahir pada 4, & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul
dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri
sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata keranjang dan suka
bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi
untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana
menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia
memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.

5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita
tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah
seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya
dipenuhi.Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan.Tapi
sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain.Dalam soal cinta,
berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah.
Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani.Dalam soal
cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya.Namun
begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti
mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur.Namun dia mudah
sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta
baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat
berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan
mudah meninggalkannya.

8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut &
bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman- teman kerana rasa rendah
diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik
sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian.Kelemahan yang paling menonjol
ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang
penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai
cita-citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah
tersinggung.Namun begitu dia seorang
yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat setia
dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu.
Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia berharap
setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan
dan berpakaian rapi.Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk
menunjukan penampilannya.Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang
disegani kerana bakat kepimpinannya.Sifatnya yang bijaksana
membuatkan dia disegani dalam pergaulan.Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.

11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini.Dia
tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi
sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila
menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau
keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia
menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada
pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai
kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya.Namun buat
teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia
lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini
terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan seniman asmara
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Mon Jul 13, 2009 4:16 pm

Panduan Kenali Pasangan

JIKA
anda inginkan rumah tangga yang berjaya, anda perlu bersikap realistik
dan terbuka. paling penting ketahui pelbagai perkara mengenai pasangan
anda sama ada menerusi teman atau keluarganya.

Lihat persamaan


Lihat ciri keperibadian yang diingini
Jika anda menyukai keadaan yang kemas dan tersusun, maka amat penting
anda memilih pasangan yang menyanjungi ciri ini serta menggunakannya
untuk mengukuhkan lagi ikatan perkahwinan.



Lihat keserasian
Antara ciri yang amat penting dalam memilih pasangan adalah keserasian
dalam keperluan kedua-dua pihak. Contohnya, dalam pergaulan sosial.
Jika anda suka menghadiri majlis sosial (contohnya, majlis makan malam)
tetapi pasangan anda tidak menyukainya, ia berkemungkinan menimbulkan
pertelingkahan.

Lihat dan sahkan kekuatan serta kelemahan masing-masing
Lelaki yang menganggap dirinya lemah dari segi menguruskan rumah
cenderung menganggap bakal isterinya berkebolehan dalam hal berkenaan
tanpa memastikannya terlebih dulu. Ia sama seperti wanita mengandaikan
bakal suaminya pandai membaiki peralatan rumah yang rosak. Andaian
sebegini mempunyai risiko kerana lelaki dan wanita masa kini cenderung
memiliki minat yang berbeza.

Lihat dan pertimbangkan ciri lain yang anda inginkan
Kaji setiap persahabatan anda pada masa lalu dan teliti jika ia
memiliki corak perhubungan yang tidak anda sedari. Contohnya, lelaki
mungkin memilih wanita yang tinggi dan kurus seperti ibunya, atau
wanita mendapati semua teman lelakinya memiliki bersikap kompetitif –
seperti bapanya. Jika anda menyedari wujudnya ciri itu, anda boleh
menentukan sama ada akan memilih pasangan berdasarkan ciri berkenaan.

Bagaimana menambah kenalan?
Jika anda berhasrat menambah kenalan, bermula sebagai kawan dan
seterusnya mungkin calon pasangan hidup, maka carilah jalan untuk
mengenali mereka.

Serta kelab/persatuan
Menyertai persatuan atau kelab adalah cara terbaik untuk bertemu rakan
baru. Jika anda menyertai persatuan yang aktivitinya amat anda minati,
maka anda mungkin berpeluang menemui individu yang berkongsi minat yang
sama. Minat yang sama adalah penting dalam mewujudkan persahabatan atau
perkahwinan.

Melalui kawan anda
Tanya kawan anda jika dia mengetahui seseorang yang sesuai untuk anda.
Minta kawan anda mengaturkan pertemuan. Banyak pasangan bertemu jodoh
melalui cara ini.

Mulakan usaha memikat
Jika anda meminati seseorang, anda boleh memulakan sesebuah
persahabatan. Walaupun tujuannya ialah untuk menentukan kesesuaian
pasangan hidup, adalah penting jika ia bermula daripada hubungan
persahabatan. Dengan cara ini anda mungkin dapat mengenali sikapnya
yang sebenar.

Bahaya pertemuan pertama
Adalah bijak jika anda mengadakan pertemuan pertama dengan aktiviti
ringan seperti pelawaan minum. Pilih tempat yang memudahkan anda masuk
dan keluar jika anda tidak selesa dengan kelakuan si dia..

Adakah si dia sesuai?
Anda memerlukan masa untuk menentukan sama ada teman anda memiliki ciri
perlakuan dalam pelbagai situasi yang anda inginkan. Inilah sebabnya
tempoh percintaan yang singkat biasanya akan membawa kehampaan. Cara
lain ialah mengatur situasi tertentu bagi memerhati tingkah lakunya.
Contohnya, jika anda memilih untuk mengahwini seseorang yang sukakan
kanak-kanak, bawalah dia berkelah bersama kanak-kanak. Ini memberi anda
peluang memerhati tingkah lakunya yang sebentar.
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Mon Jul 13, 2009 4:21 pm

kenali pasangan wanita anda.... melalui 4 unsur

Walau
apa pun, Allah yang Maha Mengetahui segala sesuatu... Baca dan fikirkan
di manakah anda.Mungkin apa yang dikatakan ada kebenarannya.
Hahayatilah pengetahuan ini. Penentuan unsur seseorang ditentukan oleh
anak yang keberapa dalam keluarga:-
a) TANAH - anak pertama, kelima,kesembilan.
b) AIR - kedua, keenam, kesepuluh
c) API - ketiga, ketujuh,kesebelas
d) ANGIN- keempat, kelapan, keduabelas


WANITA BERUNSUR TANAH

1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setiaserta rela berkorban.
2)Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidaksombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak sukaa membantah atau membangkang.
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih
dansentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberisemangat.
2) Mengambil berat.
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakanpasangan.
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis.
6) Mudah menangis.
7) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan.

WANITA BERUNSUR API
1) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkasmenguruskan rumahtangga.
2) Penasihatyang baik.
3) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga.
4) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu.
5) Berwaspada selalu.

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan.
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu.
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia.
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah.
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Mon Jul 13, 2009 4:56 pm

pssttt.. miss wanita airr.. hihihihihi..

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberisemangat.
2) Mengambil berat.
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakanpasangan.
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis.
6) Mudah menangis.
7) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan.
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 15, 2009 7:46 pm

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai
cita-citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah
tersinggung.Namun begitu dia seorang
yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat setia
dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu.
Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 15, 2009 7:47 pm

WANITA BERUNSUR TANAH

1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setiaserta rela berkorban.
2)Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidaksombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak sukaa membantah atau membangkang.
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih
dansentiasa menjaga kecantikan.



its me~ WEEE..HAHA
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Wed Jul 15, 2009 7:48 pm

Anak Sulung : Pro Status Quo dan Setia
Menurut
beberapa psikologi cenderung mengambil posisi sebagai pemimpin. Hal
lainnya adalah ada dorongan untuk mengikuti norma-norma sosial yang
berlaku dalam masyarakat dan mereka sukses beradaptasi dalam suatu
lingkungan yang sudah mapan. Karakteristik umum anak sulung adalah
bertanggung jawab dan cenderung mengikuti aturan.

Menurut para
ahli, anak sulung memiliki kecenderungan menikahi orang yang ia cintai
sejak masa pubernya, ketika ia masih mengalami "cinta monyet". Jika
pasangan anda adalah anak sulung, kemungkinan besar rumah tangga yang
anda bina akan langgeng karena mereka cenderung mempertahankan hubungan
yang tidak harmonis sekalipun dan berusaha keras memperbaiki
kekurangan-kekurangan dalam hubungan rumah tangga mereka.
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Thu Jul 16, 2009 5:37 pm

Good Good Good Good
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Thu Jul 16, 2009 8:12 pm

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur.Namun dia mudah
sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta
baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat
berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan
mudah meninggalkannya.


WANITA BERUNSUR TANAH

1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setiaserta rela berkorban.
2)Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidaksombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak sukaa membantah atau membangkang.
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih
dansentiasa menjaga kecantikan.

>>cuma no 2 jak x btol kit..
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Tue Jul 28, 2009 9:48 pm

urm....
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~   Today at 10:16 am

Back to top Go down
 
~~KeNaLi DiRi AnDa n PaSaNgAn AnDa~~
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» [SHARE] Kriteria Pasangan Idaman Kalian
» Jika Vocaloid ditarik kembali dan dihentikan produksinya,apa yang akan anda lakukan?
» ICS' arts yang apalah kata anda
» Vocaloid Galaco
» Perihal : Pengunduran diri saya selaku Moderator

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mambang Records :: KEDAI KOPI :: BORAK-BORAK KOSONG-
Jump to: