Mambang Records
SELAMAT DATANG KE FORUM MAMBANG RECORDS
KITA BERKONGSI MAKLUMAT DAN MENGETAHUI
PERKEMBANGAN MAMBANG RECORDS BERSAMA-SAMA!

TERIMA KASIH


FORUM UNTUK FAMILY MAMBANG RECORDS
 
MBG FrontpageHomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dari kami Mambang Records...CD EP Mambang Records telah pun rasminya dikeluarkan..pada harga RM15...jika anda ingin mendapatkan CD Ep Mambang Records sila berurusan dengan JhoeBling@Raja_Mambang@Lil^Fiz...jangan ketinggalan~~...
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
June 2016
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
CalendarCalendar
Top posters
Raja_Mambang
 
DenGz_aDzmieRa
 
~~MiSsSaRaToKyO~~
 
NU^UL89
 
LILFIZ89
 
JhoeBling
 
♪Mya_Mya♪
 
comei_ika
 
pUrple_mambAng
 
Da_MoRBiD69
 
Latest topics
Statistics
We have 168 registered users
The newest registered user is squirchris

Our users have posted a total of 16669 messages in 171 subjects
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 106 on Mon Aug 29, 2011 10:21 pm

Share | 
 

 Cerita bersambung

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Next
AuthorMessage
JhoeBling
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1157
Join date : 2009-05-05
Age : 29
Location : PineappleCity

PostSubject: Cerita bersambung   Thu May 07, 2009 1:13 pm

First topic message reminder :

Jum main cerita bersambung....aku start dolok...


Pada suatu hari, sang kancil datang beramai2 menadap Sultan Firaun...pada mulanya ada 10 ekor yang datang...tetapi yang sampai ke istana Sultan tadi hanya 9 ekor sahaja....salah seekor sang kancil bertanya kepada rakan nya.."keng, ni tuju nak sikok ye??"lalu.......





p/s:sambung..jangan x sambung.. lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.mbgrepublic.forumotion.net

AuthorMessage
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:07 pm

afro

di sumbat terus ke bilik pembedahan kerana doktor takut mereka berdua terkena jangkita selsema pig pig dan mereka berdua pun d bedah tanpa d bius....ida dan papel pun.....

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:07 pm

yang berasal dari sayur toge.....hahahaha Laughing3 Laughing3
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:08 pm

kembali keadaan stabil....
Back to top Go down
View user profile
meetunclesalamz
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 326
Join date : 2009-05-07
Age : 29

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:10 pm

dan sidak 2 ya sik dapat berjalan gik... kaki dak 2 ya.....
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:10 pm

afro

tetapi ida dan papel mngerang kesakitan kerana luka yg d jahit telah terbuka dan pendarahan telah berlaku...ida dan papel sekali lagi d masukkan ke dalam wad kecemasan....mereka berdua pun.....

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:10 pm

Laughing3 Laughing3 Laughing3

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:13 pm

memerlukan darah yg banyak....
tetapi belum ada penderma yg mau menderma dan darah yg ada belum mencukupi untuk merawat ida n papel...
Back to top Go down
View user profile
meetunclesalamz
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 326
Join date : 2009-05-07
Age : 29

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:15 pm

dan sidak 2 ya nggu saat jak gik.. saat......
Back to top Go down
View user profile
ale3n
Mambang
Mambang


Posts : 257
Join date : 2009-05-24
Age : 22
Location : in periuk

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:18 pm

xtauk nk mlh apa gk.
kemudiannya ...
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed May 27, 2009 9:19 pm

saat,saat yg amat genting....
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:10 pm

ida dan papel bertuka menjdi peri biru n peri cyan.. hahhaha... ida n papel trus mengeluarkan tongkat ajaib nya dn menyumpah john, ika, salam, Ya, ena, jhoe, leen ngn sewaktu dgn nya kerana berniat jahat thdp peri2... mereka terkaong2 mintak di ampun kn.. ttpi ida n papel trus mnunaikn nia untuk menyumpah manusia2 yg jahat itu menjadi org suruhan peri biru ngn peri cyan.. disebabkn mereka menjadi suruhan peri2... mereka idup dgn sengsara.. akhirnyaaa...........
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:16 pm

afro

john yg sememang nya sengaja membiarkan ida ngan papel meneruskan hasrat mereka dgn slumber nya mentertawakan ida ngan papel kerana ilmu mereka berdua bkn setaraf dgn ilmu mambang nya...john pun dgn senang nya brtukar kembali kpd bntuk asal iaitu manusia dgn mudahnya...ida dan papel terkejut berok dan dgn serta merta ida dan papel d sumpah menjadi kereta ferari dan mesin ATM...dgn itu maka kekal lah ida dan papel menjadi kereta ferari dan mesin ATM tujuh keturunan......maka......

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:20 pm

john pn terkaya di dunia berkat ida dn papel jd mesin ATM ngn keto ferari...
di sebabkn terlalu kaya.. john menjdi manusia a.k.a mambang yg paling bongkak n takbur.. menyebabkn mama a.k.a memarahi john... akhirnya.................
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:22 pm

afro

mama pun terjebak menjadi sombong dan bongkak mengalahi raja firaun dan john n mama pun bermaharaja lela d dunia ini dgn menaburkan duit yg byk dari menara berkembar dgn sombong nya....huahuahuahuahuahuahuahua...itu lah ayat yg d gemari john n mama.....selama tujuh keturunan john n mama............



_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:44 pm

berterusan dgn sikap yg sombong dan bongkak....
sikap mereka tu tak disukai ramai manusia2 yg lain....
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:50 pm

afro

john n mama sebna nya mmg sengaja menyombongkan diri kerana ada isi tersirat d sebalik kesengajaan kelakuan sombong john n mama itu....tujuan nya ialah ingin melihat sejauh manakah anggapan manusia terhadap perbuatan sombong itu....tujuan john n mama adalah murni kerana dgn itu john n mama secara tak langsung dpt mengetahui betapa rapuh nya iman manusia...isk3X....dan aher nya john n mama memberi tamparan hebat kpd dunia dgn mengumumkan apa kah sbna nya tujuan mereka menyombongkan diri dan aher nya dunia dpt menerima john n mama sebagai Perdan Menteri dunia...huahuahuahuahua....dgn itu.......

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:53 pm

kita dapat laa perdana menteri baru yg sombong lagi bongkak....
hahahahahaha...... Laughing3 Laughing3 Laughing3 Laughing3
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 12:55 pm

afro

walaupun john n mama d lebel kan sebagai perdana menteri yg sombong dan bongkak, tetapi hasrat nya murni....dan dgn itu juga ada seoarang manusia yg jahat lagi ganas dan sadis ingin mengguling kuasa dr john n mama....entah bagaimana.........

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 1:02 pm

manusia yg jahat lagi ganas tu dapat menewaskan john n mama....
Back to top Go down
View user profile
JhoeBling
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1157
Join date : 2009-05-05
Age : 29
Location : PineappleCity

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 1:13 pm

manusia tersebut ialah ya......

yang yang sedang berdiri slumber sambil mengelap spek mata sedang memerhati john dan mama di satu sudut yang agak samar2...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.mbgrepublic.forumotion.net
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 1:15 pm

untuk mencari peluang lain plak...
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 1:16 pm

manusia tersebut adalah jhoe biling2...
Back to top Go down
View user profile
JhoeBling
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1157
Join date : 2009-05-05
Age : 29
Location : PineappleCity

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 1:44 pm

eh salah....yazid.....

(ape plak ngan jhoe..citer pasal yazid... confused )

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.mbgrepublic.forumotion.net
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 2:15 pm

yazid?? no..no..no... ukan yaziddd... tp salam... dan salam pun................
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
Da_MoRBiD69
Mambang
Mambang


Posts : 504
Join date : 2009-05-18
Location : cKei's

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu May 28, 2009 2:20 pm

dan salam pun terus.............
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Cerita bersambung   Today at 2:13 am

Back to top Go down
 
Cerita bersambung
View previous topic View next topic Back to top 
Page 10 of 17Go to page : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 13 ... 17  Next
 Similar topics
-
» Bagi-bagi lirik vocaloid
» [Anime][2010]B Gata H Kei[18+]
» [share] Hal Paling Romantis yg Kalian Alami (≧∀≦)
» Buku yg Akhir2 ini Kamu Baca
» [DONE] Vocalo.ID 2 Official Thread

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mambang Records :: KEDAI KOPI :: BORAK-BORAK KOSONG-
Jump to: