Mambang Records
SELAMAT DATANG KE FORUM MAMBANG RECORDS
KITA BERKONGSI MAKLUMAT DAN MENGETAHUI
PERKEMBANGAN MAMBANG RECORDS BERSAMA-SAMA!

TERIMA KASIH


FORUM UNTUK FAMILY MAMBANG RECORDS
 
MBG FrontpageHomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dari kami Mambang Records...CD EP Mambang Records telah pun rasminya dikeluarkan..pada harga RM15...jika anda ingin mendapatkan CD Ep Mambang Records sila berurusan dengan JhoeBling@Raja_Mambang@Lil^Fiz...jangan ketinggalan~~...
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Top posters
Raja_Mambang
 
DenGz_aDzmieRa
 
~~MiSsSaRaToKyO~~
 
NU^UL89
 
LILFIZ89
 
JhoeBling
 
♪Mya_Mya♪
 
comei_ika
 
pUrple_mambAng
 
Da_MoRBiD69
 
Latest topics
Statistics
We have 168 registered users
The newest registered user is squirchris

Our users have posted a total of 16669 messages in 171 subjects
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 106 on Mon Aug 29, 2011 10:21 pm

Share | 
 

 Cerita bersambung

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Next
AuthorMessage
JhoeBling
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1157
Join date : 2009-05-05
Age : 30
Location : PineappleCity

PostSubject: Cerita bersambung   Thu May 07, 2009 1:13 pm

First topic message reminder :

Jum main cerita bersambung....aku start dolok...


Pada suatu hari, sang kancil datang beramai2 menadap Sultan Firaun...pada mulanya ada 10 ekor yang datang...tetapi yang sampai ke istana Sultan tadi hanya 9 ekor sahaja....salah seekor sang kancil bertanya kepada rakan nya.."keng, ni tuju nak sikok ye??"lalu.......





p/s:sambung..jangan x sambung.. lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.mbgrepublic.forumotion.net

AuthorMessage
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 9:59 pm

mama mauk tajuk
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:13 pm

afro

sucinya cinta, kuasa cinta, cinta yg indah, cinta beracun, kasih yg mendalam, rindu terhalang, atas nama cinta, cinta, apa g o...x lah papa tauk jwak ma...ya jak y ada dlm palak papa nektok k...

cheers cheers cheers

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:20 pm

cgek jak
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:22 pm

afro

cintaku di hatimu....ok x...?

cheers cheers cheers

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:24 pm

next
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:28 pm

afro

cinta moden...sama ya jwak papa berik tajuk byk2 tek mun dh next kata mama...nak ni ya kah...

Jellyfish alien Jellyfish alien Jellyfish alien

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:36 pm

next
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 21, 2009 10:37 pm

eh

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu Jul 23, 2009 10:06 am

tajuk nya=kau angan2 ku.

ekeke
Back to top Go down
View user profile
maharani
Mambang
Mambang


Posts : 464
Join date : 2009-07-13
Age : 31
Location : BIN2LU,KUCHING

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu Jul 23, 2009 10:22 am

erk....
Back to top Go down
View user profile http://maharani.alia@yahoo.com
BuLLeT_FoR_My_sCanDaLiOuS
Mambang
Mambang


Posts : 178
Join date : 2009-06-14
Age : 27
Location : KUCHING.JAIE(SAMARAHAN).A7X.

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu Jul 23, 2009 10:24 am

cerita abu mencari2 kambing nya yang telah ilang..hahahhahaha...
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu Jul 23, 2009 10:24 am

hahaha..apalah...ney mama jahat tek...ya mok cerita cinta but tajuk nya mauk juak..apa hoe..kekeke
Back to top Go down
View user profile
BuLLeT_FoR_My_sCanDaLiOuS
Mambang
Mambang


Posts : 178
Join date : 2009-06-14
Age : 27
Location : KUCHING.JAIE(SAMARAHAN).A7X.

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu Jul 23, 2009 10:58 am

cinta ku ilang di bawa oleh miera...hahahahahhahahahah....kacak B....
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Thu Jul 23, 2009 2:38 pm

ngek tak ya.....

just tggu jak mama jahat madah apa.. lak xmau nya mun kta mukak topik x ngam ngn palak nya.haha
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Sun Jul 26, 2009 10:36 pm

afro

aok eh...ni ndak ka tuju mama jahat yg tercinta tok o...? apa lah tajuk nya ma...? laju kit...x sabar dh nak nyambung cerita tok...huhuhuhuhuhu

lol! lol! lol!

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Jul 28, 2009 9:33 pm

♪Ф`LёDч♪ wrote:
tajuk nya=kau angan2 ku.

ekeke

i like it

kau angan-anganku....


bisa aja...


KAU ANGAN-ANGANKU

Angin sepoi-sepoi yang meniup lembut pipi Nur Nasuha membuatkan fikirannya menerawang jauh...sekelumit senyuman terukir di bibirnya tatkala teringat akan kisah di zaman sekolahnya... Wajah macho cikgu Firdaus mencuit hatinya. teringat akan kenakalan Aisha yang selalu mengusiknya. Nur Nasuha memang meminati guru muda tersebut walaupun dia tahu Cikgu Firdaus sudah mempunyai tunang. Namun dia masih berhasrat untuk memiliki Guru muda tersebut sedangkan pada waktu itu Nur Nasuha baru berumur 17 tahun... sehinggalah pada suatu hari apabila....
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed Jul 29, 2009 11:55 am

afro

berpeluang bercakap berduaan dgn cikgu firdaus...nur nusuha pun menyapa cikgu firdaus dan cikgu firdaus menyambutnya dgn senyuman...sedari itu lah nur nasuha mencari jalan utk meluah kan isi hati nya...maka......

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Mon Aug 03, 2009 12:29 pm

Nur Nasuha mencari idea untuk meluahkan apa yang terbuku di hati... Nur Nasuha pun berjumpa dengan Cikgu Firdaus.. Nur Nasuha..........
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Aug 04, 2009 5:41 pm

afro

nur nasuha telah membawa ciku firdaus ke tempat yg sepatutnya...belum sempat nur nasuha meluahkan perasaan nya terhadap cikgu firdaus, tba2 dtg seorang pelajar memberitahu cikgu firdaus bahawa pengetua memanggil nya supaya dtg ke pejabat...dgn rs kecewa nya nur nasuha tdk sempat hendak meluahkan perasaan nya terhadap ciku firdaus...pada keesokkan hari nya nur nasuha terus berusaha mencari idea bagaimana cara hendak meluahkan perasaan nya kpd cikgu firdaus hanya berdua sahaja...nur nasuha pun.......

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
♪Mya_Mya♪
Mambang
Mambang


Posts : 942
Join date : 2009-06-16
Age : 26
Location : I ღ KOreA

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Aug 04, 2009 7:48 pm

menceritakan segala yg terbuku dihatinya selama bertaun2....shggakan airmata nursuha belinangan..

cikgu firdaus menggelengkan kepalanya..akan tetapi..kesesalan juga turut berada dalam hati nya...
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Tue Aug 04, 2009 9:47 pm

afro

cikgu firdaus pun berterus terang dgn nasuha bahawa dirinya sudah pun berkahwin dan mempunyai seorang anak...dan cikgu firdaus meminta nasuha melupakan hasratnya itu...dan dgn terkejutnya nasuha pun....

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed Aug 05, 2009 12:02 pm

nasuha pun menangis dn terus menangis.. nasuha pun mengambil wuduk untuk solat sunat.. nasuha pun....................
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed Aug 05, 2009 4:20 pm

afro

berdoa kpd Tuhan agar menghilangkan perasaan cintanya terhadap insan yg dh bergelar suami org...nasuha keesokkan hari nya dgn semangat yg kuat dan yakin mampu utk melupakan cikgu firdaus pun pergi ke sekolah mcm besa...tetapi tiba2....

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Wed Aug 05, 2009 5:00 pm

tiba-tiba menjadi lemah apabila memandang cekgi firdaus..
nasuha pun berkata "Ya Allah, kuatknlah semangat ku bila berhadapan dgn org yg dicintai selalu, jika dia bukan miliku buangknlah prasaan yg terlekat dihatiku..Amin".. setelah itu, nasuha pun bergerak dan..........................
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: Cerita bersambung   Fri Aug 07, 2009 11:51 am

tanpa d sedari ada suara yg memangil namanya dan menyapa bahunya...dan nasuha menenali suara itu terus berpaling menoleh ke belakang dan tepat sangkaan nya...cikgu firdaus yg menyapa nya...sebaik sahaja nasuha menatap wajah ciku firdaus, nasuha telah lupa akan hasratnya ingin melupakan ciku firdaus dalam hidupnya sebaliknya nasuha melemparkan senyuman dgn penuh makna dan cikgu firdaus membalas senyuman nya membuatkan nasuha lemah dan ingin memeluk cikgu firdaus...nasuha berharap yg ciku firdaus akan membalas cintanya dgn penuh harapan...ciku firdaus pun berkata kepada nasuha bahawa isteri nya kirim salam dn nya...nasuha terkejut dan pada masa itu juga air mata nya ingin tumpah ke pipi...dn nada lemah nasuha menjawap salam dr isteri cikgu firdaus...senyuman yg terukir d bibir nasuha serta merta hilang dan cikgu firdaus sedar akan perubahan mimik muka nasuha...cikgu firdaus pun berlalu dgn mengucapkan salam kpd nasuha...nasuha takut yg ciku firdaus telah menceritakan semuanya kpd isteri beliau...nasuha pun menuju ke kelas dgn penuh persoalan d pkirannya...sesampai sahaja d kelas nasuha pun.......

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Cerita bersambung   Today at 10:56 am

Back to top Go down
 
Cerita bersambung
View previous topic View next topic Back to top 
Page 16 of 17Go to page : Previous  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Next
 Similar topics
-
» Buku yg Akhir2 ini Kamu Baca
» [DONE] VocaPost Year-end Gathering @Jakarta
» Suka Duka Role Play World
» Vocaloid 3 China
» siapa Utaite,producer,dan lagu vocaloid favorit kaliaan?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mambang Records :: KEDAI KOPI :: BORAK-BORAK KOSONG-
Jump to: