Mambang Records
SELAMAT DATANG KE FORUM MAMBANG RECORDS
KITA BERKONGSI MAKLUMAT DAN MENGETAHUI
PERKEMBANGAN MAMBANG RECORDS BERSAMA-SAMA!

TERIMA KASIH


FORUM UNTUK FAMILY MAMBANG RECORDS
 
MBG FrontpageHomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dari kami Mambang Records...CD EP Mambang Records telah pun rasminya dikeluarkan..pada harga RM15...jika anda ingin mendapatkan CD Ep Mambang Records sila berurusan dengan JhoeBling@Raja_Mambang@Lil^Fiz...jangan ketinggalan~~...
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Top posters
Raja_Mambang
 
DenGz_aDzmieRa
 
~~MiSsSaRaToKyO~~
 
NU^UL89
 
LILFIZ89
 
JhoeBling
 
♪Mya_Mya♪
 
comei_ika
 
pUrple_mambAng
 
Da_MoRBiD69
 
Latest topics
Statistics
We have 168 registered users
The newest registered user is squirchris

Our users have posted a total of 16669 messages in 171 subjects
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 106 on Mon Aug 29, 2011 10:21 pm

Share | 
 

 mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AuthorMessage
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri May 08, 2009 5:51 pm

First topic message reminder :

**jom kita berkongsi resepi bersama forummer sekalian..apa sahaja resepi yang ada post je k..


-STRICTLY NO ENJEN2 K-

flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda

AuthorMessage
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 18, 2009 4:00 pm

heheh.. biar c ika jak jwp ptnyaan yo papel...
miss sik pande nk mdh koh.. lom penah molah gik...
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 18, 2009 5:51 pm

pUrple_mambAng wrote:
ika tau x cmner?

ika tak pandai laa nak buat ising yg mcm kat kedai tu....
slalunya ika buat kek coklat biasa pastu masak coklat letak kat atas kek n taburkan apa2 yg
nak bg cantik....ika baru belajar buat chease kek tapi ika belum buat lagi....
insyaallah ika tgh mencari jgak kat mn ada sediakan kursus buat ising mcm kat kadai...
kalau papel nak tau resepi kek coklat ika n coklat masak untuk topping tu ika blh bg...
ika jual kek yg ni jer sblm ni....
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 18, 2009 6:49 pm

coklet tu cair ke?tau buleh keras bile dh ltk tas cake...papel nak yg wet..
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 10:12 am

tak laa jadi mcm kek ising mcm kat kedai tu....
ika slalunya masak milo,sedikit air,sedikit butter,sus pekat....
gaul sampai agak sedikit pekat yg kita nak laa....pastu tutup api
tuang atas kek...sedap apa tambah lak kalau simpan dlm peti sejuk....
insyaallah nnt kalau ika rajin/ada masa ika buat ika pos kat papel bg rasa...
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 10:16 am

nak jugak
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 10:17 am

hehhe.. brik juak resepi kek coklat ngn miss ika.. ley juak miss try molah.. ehhehe
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 2:27 pm

blh jer....tapi nnt sblm ika bg,ika pos dulu laa kek bg rasa dulu
kalau sedap nnt baru ika bg....hehehehehe bukan kedekut resepi tapi nak
bg rasa dulu....nnt senaraikan nama & alamat bg sapa yg nak blh laa ika pos
tapi bukan skrg ni laa tggu hujung bulan dapat gaji br blh hantar.....hehehehe
Laughing3 Laughing3 Laughing3
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 2:28 pm

insyaallah untuk raya thn ni ika jual kuih batang kayu buruk....
nnt kalau dah siap sample blh laa ika pos dan kalau ada sapa2 yg nak order pun blh jgak....
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 3:32 pm

comei_ika wrote:
blh jer....tapi nnt sblm ika bg,ika pos dulu laa kek bg rasa dulu
kalau sedap nnt baru ika bg....hehehehehe bukan kedekut resepi tapi nak
bg rasa dulu....nnt senaraikan nama & alamat bg sapa yg nak blh laa ika pos
tapi bukan skrg ni laa tggu hujung bulan dapat gaji br blh hantar.....hehehehe
Laughing3 Laughing3 Laughing3

hihi.. ika kn ade alamat miss..
pos ngn miss dlu laa..
mane tau miss leh order dr ika nnt.. nnt miss suh ehem miss ambik kt penang..
xpn anta time die kt airport.. hihihh...
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Fri Jun 19, 2009 6:09 pm

Jellyfish alien Jellyfish alien
insyaallah....
nnt blh laa kenal & jumpa dgn ehem miss.....
Laughing3 Laughing3
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 25, 2009 2:52 pm

Sadness Sadness Sadness

nak mamam resepi yg d kongsikan bersama Mambang Records aie...ni nya bh...? xkan lu ilang cmya jak...aie~~!!!

Cat Cat Cat Cat Cat

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
meyra_alone
Geng Baru
Geng Baru


Posts : 12
Join date : 2009-06-25
Age : 26
Location : bintulu

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 25, 2009 3:48 pm

lol! resepi pa ktk mokk??
Back to top Go down
View user profile
JhoeBling
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1157
Join date : 2009-05-05
Age : 30
Location : PineappleCity

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 25, 2009 3:59 pm

butter prawn~!!!! ihihihih nyam nyam...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.mbgrepublic.forumotion.net
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 25, 2009 9:45 pm

Ikan Pari Masak Asam Pedas

try jak la ktk orang... kmk pun men try2 jak resepi tok marek bah...usahakan tangga kejayaan.... resepi dari saya khas untuk anda semua.. jangan pecah perut~~!!!!!!!!!!!!!



Ikan Pari (kuantiti mengikut kehendak) peace~~!!!
Halia (secukup kemahuan)
bawang merah
bawang putih
cili boh / cili kering dikisar (tapi if pakei cili boh, no kisar2)
asam gelugur (secukup rasa)
minyak masak
garam
ajinamoto
serai
air bersih (nak makei aik milo??? gilo kali)


tumiskan jenis2 bawang,halia, serai dan asam gelugur sehingga baunya naik ke rumah sebelah....kemudian masukkan cili boh or cili kering yang telah dikisar tadi didalam kuali yang tengah panas itu sebanyak mana yang anda mahu (makin pedas,...makin meleleh) dan masukkan dengan perlahan-lahan dan penuh rasa tanggungjawab. campurkan air bersih sekurang-kurangnya untuk menenggelamkan ikan pari or spesis ikan lain yang anda rasakan sesuai mengikut selera anda... sementara menunggu air dalam kuali menggelegak adik kepada mendidih, anda kemas2kanlah apa2 yang patut...basuh pinggan ke, buang kulit bawang ke... watever la... janji jangan ilek2 isap gam...tapi ingat~~!!!!pastikan ikan anda sudah tidak berenang dan sudah siap dipotong. jeling semula ke dalam kuali... mendidih??? menggelegak yang teramat???? masukkan garam dan aji secukup rasa....orite... masukkan ikan perlahan-lahan agar ikan tersebut tidak menggelepar seperti ikan di dalam bakul.pastikan ruang kuali or periuk yang digunakan cukup untuk menampung kuantiti ikan dan air itu... kacau perlahan-lahan.... lembut dan penuh rasa kasih sayang...seterusnya, jika anda inginkan ikan tersebut banyak kuah, padamlah dalam masa 15 minit or 20 minit... but.... biasanya, masakan asam pedas tok, x banyak gilak kuah nak... ok.... biarkan sehingga air dia hampir-hampir kemarau (ikut citarasa dikpun la).. tapi kalau air sikit... asam yang pedas itu baru ada ummmppphhh~~!!!! kalau tak percaya... tanyalah kepada mereka yang telah mencuba... jangan lupa sediakan pinggan or besen or mangkuk yang sesuai untuk mengelakkan pembaziran kuah akibat tertumpah.... SELAMAT MENCUBA.... muakakkakakakakkaka Concert
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Thu Jun 25, 2009 9:53 pm

afro

buat pengetahuan forumer semua, saya sudah jak merasa resepi itu...hahahhahha..jgn jeles ar...peace~~~!!!!

p nang sedap lah...xpat nak bulak bh...nang sedap n layanz da jak aie...try...jgn x try k...

cheers cheers cheers cheers cheers

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Mon Jun 29, 2009 11:46 pm

wahhh....bestnya
ika nak try laa...asam pedas ikan pari
kesukaan ika...pasti ika cuba buat...
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Mon Jun 29, 2009 11:48 pm

Raja_Mambang wrote:
Sadness Sadness Sadness

nak mamam resepi yg d kongsikan bersama Mambang Records aie...ni nya bh...? xkan lu ilang cmya jak...aie~~!!!

Cat Cat Cat Cat Cat


napa ni izan....?
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Tue Jun 30, 2009 11:20 am

>--MaMa JaHat--< wrote:
Ikan Pari Masak Asam Pedas

try jak la ktk orang... kmk pun men try2 jak resepi tok marek bah...usahakan tangga kejayaan.... resepi dari saya khas untuk anda semua.. jangan pecah perut~~!!!!!!!!!!!!!



Ikan Pari (kuantiti mengikut kehendak) peace~~!!!
Halia (secukup kemahuan)
bawang merah
bawang putih
cili boh / cili kering dikisar (tapi if pakei cili boh, no kisar2)
asam gelugur (secukup rasa)
minyak masak
garam
ajinamoto
serai
air bersih (nak makei aik milo??? gilo kali)


tumiskan jenis2 bawang,halia, serai dan asam gelugur sehingga baunya naik ke rumah sebelah....kemudian masukkan cili boh or cili kering yang telah dikisar tadi didalam kuali yang tengah panas itu sebanyak mana yang anda mahu (makin pedas,...makin meleleh) dan masukkan dengan perlahan-lahan dan penuh rasa tanggungjawab. campurkan air bersih sekurang-kurangnya untuk menenggelamkan ikan pari or spesis ikan lain yang anda rasakan sesuai mengikut selera anda... sementara menunggu air dalam kuali menggelegak adik kepada mendidih, anda kemas2kanlah apa2 yang patut...basuh pinggan ke, buang kulit bawang ke... watever la... janji jangan ilek2 isap gam...tapi ingat~~!!!!pastikan ikan anda sudah tidak berenang dan sudah siap dipotong. jeling semula ke dalam kuali... mendidih??? menggelegak yang teramat???? masukkan garam dan aji secukup rasa....orite... masukkan ikan perlahan-lahan agar ikan tersebut tidak menggelepar seperti ikan di dalam bakul.pastikan ruang kuali or periuk yang digunakan cukup untuk menampung kuantiti ikan dan air itu... kacau perlahan-lahan.... lembut dan penuh rasa kasih sayang...seterusnya, jika anda inginkan ikan tersebut banyak kuah, padamlah dalam masa 15 minit or 20 minit... but.... biasanya, masakan asam pedas tok, x banyak gilak kuah nak... ok.... biarkan sehingga air dia hampir-hampir kemarau (ikut citarasa dikpun la).. tapi kalau air sikit... asam yang pedas itu baru ada ummmppphhh~~!!!! kalau tak percaya... tanyalah kepada mereka yang telah mencuba... jangan lupa sediakan pinggan or besen or mangkuk yang sesuai untuk mengelakkan pembaziran kuah akibat tertumpah.... SELAMAT MENCUBA.... muakakkakakakakkaka Concert
\


akan di try juak.. nggu plg tokyo lok.. heheh
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Tue Jun 30, 2009 11:31 am

jangan x try


x nyesal cuba


ahahhahaha
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Tue Jun 30, 2009 1:15 pm

Good
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Tue Jun 30, 2009 2:15 pm

baekk punyaaaa

Good Good Good
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Sat Jul 04, 2009 12:18 pm

Very Happy
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Sun Jul 12, 2009 12:28 am

nak2....hehehe..ika ckp la bila ikan nak buat..ti papel bg alamat ek..nyummy2...
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Mon Jul 13, 2009 11:55 am

ok...
Back to top Go down
View user profile
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Mon Jul 13, 2009 5:54 pm

afro

Raja Mambang maok jwak ika!!!!!!!!

tongue tongue tongue

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...   Today at 10:03 pm

Back to top Go down
 
mari berkongsi resepi bersama MaMbAnG ReCoRdS...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 9Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» Free Ulterium Records Sampler
» Cleopatra Records
» Records
» Retroactive Records sign Liberty N Justice
» The Junkies Live NYC 1975 [Nowhere Records - EP]

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mambang Records :: KEDAI KOPI :: Ruangan Cerita Lawak/Serammmm-
Jump to: