Mambang Records
SELAMAT DATANG KE FORUM MAMBANG RECORDS
KITA BERKONGSI MAKLUMAT DAN MENGETAHUI
PERKEMBANGAN MAMBANG RECORDS BERSAMA-SAMA!

TERIMA KASIH


FORUM UNTUK FAMILY MAMBANG RECORDS
 
MBG FrontpageHomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak dari kami Mambang Records...CD EP Mambang Records telah pun rasminya dikeluarkan..pada harga RM15...jika anda ingin mendapatkan CD Ep Mambang Records sila berurusan dengan JhoeBling@Raja_Mambang@Lil^Fiz...jangan ketinggalan~~...
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Top posters
Raja_Mambang
 
DenGz_aDzmieRa
 
~~MiSsSaRaToKyO~~
 
NU^UL89
 
LILFIZ89
 
JhoeBling
 
♪Mya_Mya♪
 
comei_ika
 
pUrple_mambAng
 
Da_MoRBiD69
 
Latest topics
Statistics
We have 168 registered users
The newest registered user is squirchris

Our users have posted a total of 16669 messages in 171 subjects
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 106 on Mon Aug 29, 2011 10:21 pm

Share | 
 

 ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Fri May 08, 2009 6:06 pm

First topic message reminder :

post jak cito2 yg seram k..
sama ada cerita org lain or cerita dik mpun...

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda

AuthorMessage
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 2:43 pm

Ketika itu, Shahriman Supardi sedang berjalan pulang dari surau sekolah. Dia kemudian singgah sebentar di kantin untuk menuang air panas dari mesin air panas ke dalam termos besi yang berkapasiti 1 liter setengah.

Kemudian entah bagaimana, dia terlajak lalu di kawasan larangan. Di kawasan itu didirikan satu nisan yang diperbuat daripada batu. Menurut Pak Erwan, tukang sapu sekolah, nisan itu didirikan sebagai satu tanda terdapat kubur lama di kawasan larangan itu.

"Berhenti, jangan lalu! Situ ada kubur lama!" Laungan Pak Erwan tempoh hari terngiang-ngiang di telinga Shahriman Supardi.

Menyesali dirinya sudah terlajak memijak kawasan larangan, Shahriman Supardi pun bergementarlah. Dia bimbang dirinya terkena badi.

"Dulu ada seorang tukang rumput tercantas pokok-pokok di kawasan larangan ini. Tak sampai beberapa jam, tukang rumput itu jatuh sakit. Mulutnya berbuih-buih. Rupa-rupanya ada kubur lama di sini. Sudah ramai yang cuba memindahkan kubur ini tetapi gagal. Oleh itu kubur lama ini kekal di sini." Sekali lagi, terngiang-ngiang suara Pak Erwan. Tahyul! Tahyul semua ini, kata hati Shahriman Supardi.

Namun rasa bergementar tidak alah juga olehnya. Shahriman Supardi bimbang dirinya akan menerima nasib yang sama seperti tukang rumput yang dirahsiakan namanya itu.

"Maaf, tok penunggu. Walaupun cucu tahu ini semua tahyul, cucu mohon lalu untuk pulang ke asrama," ujar Shahriman Supardi dengan nada yang takut-takut.

"Tidak mengapa," tiba-tiba kedengaran satu suara garau dan serak yang teramat sangat, seolah-olah suara orang tercekik tulang ikan puyu di balik pokok buah katak puru yang berselirat urat-urat kayunya. Shahriman Supardi semakin bergementar, dia mahu lari tetapi tulang-tulang kakinya seolah-olah sudah hilang dan otot-otot kakinya sudah lembik seperti getah keping yang boleh digulung-gulung. Shahriman Supardi jatuh melutut dengan spontan.

"Te.. terima kasih, Tttok!" Tergagap-gagap Shahriman Supardi menuturkan kata-kata penghargaan itu.

"Tetapi dengan satu syarat! Tok dahaga, Tok mahu air. Selepas cucu berikan air, barulah Tok beri izin cucu untuk lalu. Nak berjoget atau 'shuffle' pun boleh," ujar penunggu di kubur lama itu.

"Bbbaikk... Tok," Shahriman Supardi lalu menuangkan air dari termosnya ke dalam penutup termos yang serba guna itu. Lalu, dengan cermat dia meletakkan penutup termos yang dijadikan cawan itu di tepi batu nisan kubur lama itu.

"Ini sahaja yang ada Tok, kantin tutup. Kalau tidak cucu beri Tok minum air sirap."

"Cukuplah air suam-suam kuku ini. Kalau Tok minta Root Beer, mana cucu mahu cari," balas Tok Penunggu Kubur Lama. Air di dalam penutup termos itu berasap-asap dan semakin surut dan mengering.

"Ahh, dan ada Pepsi di langit," kata Tok Penunggu.

Shahriman melihat ke langit dan kelihatan belon Pepsi melayang-layang. Agaknya tali pengikat belon Pepsi itu terputus lalu belon Pepsi itu terbang ditiup angin yang lalu.

"Terima kasih, cucu. Sekarang cucu boleh pergi." Suara Tok Penunggu Kubur Lama tidak lagi seserak dahulu. Namun nada garaunya kekal sediakala.

Shahriman pun mengambil penutup termos lalu berlalu pergi. Sejak itu, Shahriman Supardi sering dilihat menuju ke kawasan kubur lama itu.

Sebulan kemudian, Shahriman didapati sering menyertai pertandingan 'shuffle' yang diadakan di mana-mana sahaja. Tidak kira peringkat daerah, negeri atau kebangsaan. Dia juga sering mendapat tempat pertama dan mengharumkan nama sekolah. Misteri kehandalan 'shuffle' yang dimiliki oleh Shahriman menjadi tanda tanya sehingga ke hari ini.
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 2:45 pm

Hari pertama macam biasa ar..
Sesampai jer kat tempat tuh..kami diberi taklimat sebelum memulakan aktiviti..
Kami pun pasang la khemah cam slalu duk campaign la…
Aku nie malas skit nk pasang memasang nie…
Aku cari la idea nak terlepas dari buat keje…
Mula2 aku buat keje skit jer…
Pastu buat2 sakit perut plak…
Ape g…
Pegi ar tandas…
Tapi yang tak tahan tuh..ramai plak yg sakit perut…macam trend plak…
Hahahaha….
Elok2 sampai jer kat tandas, ape g..kitaorg set ar nak g ronda mana2…hahahah….
Tengok jer khemah nk siap..baru kitaorg balik…
Hahahhaha….

Malam pertama tuh kitaorg dapat assgmnt plak…
Kene jaga malam…(asgmnt ka tuh???)
Cikgu cakap ikut shif..(macam keje ar plak..)
Tapi napa pompuan tak kene…laki ja kena…
Mana bleh…(cikgu berat sebelah neh..hehehehe)

Bleh dikatakan aku time tuh tak tido lansung…
Nak tido camner,..panas ooo…
Macam kena panggang pon ada….
Last2 aku rehat tepi pantai…
Sejuk pon sejuk…

Pastu ad ear satu member aku nie..
Dia nk ke tandas..
Ajak aku teman…time tuh pun aku mmg tak leh tido…
Jadi aku pun teman ar…

Aku nie jenis suka tengok merata skit..
Style mata tak leh duk diam..
Ade je nak tengok…
Tiba-tiba aku terlihat kat atas bukit..
Aku nampak lembaga budak2 sedang berlari..
Tapi pelik jugak la..
Time tuh dah pukul 1.30am..
Mne ade org main atas bukit??,…
Tiba2 lembaga tuh hilang macam tuh ja..
Ah!!sudah….
Tiba2 ja bulu roma aku menegak cam kene sambar elektrik

Member aku nie pun lma sgt ar duk dalam tandas tuh…
Aku yg lembik lutut duk luar tggu die..
Kang tibe2 die timbul depan aku…
Tak sempat nak mengucap kot..
Hahahah…

Setiba ja aku kat khemah…
Aku tak leh nak tido lansung sampai esok…
Aku nak tau jugak..
Ape benda tuh…
Bukan takut..
Tapi best dapat jumpa…
Rezeki tuh!!!!hahahahah…
Sibaik la tak jumpa hantu bawak motor..
Kalau ada..aku nak balas motor tuh..
Free tuh!!...
Hahahaha…
K la..
Aku akan sambung hari kedua….
Dalam part 8..hahaha…
Lama jugak aku tak sambung cerita seram nie….
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 8:56 pm

takut.....

saya selalu mimpi seram.....

saya pernah mimpi dikapankan......

saya pernah mimpi susah untuk bernafas...

itulah cerita seram saya...

tidak mampu untuk saya ceritakan......

seram aie.... nak nanis asa

sekian...
Back to top Go down
View user profile
LILFIZ89
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 1301
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : bintulu(petroleum city)

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 9:30 pm

waktu aku form 4 sampey form 5 lok aku salu keluar dgn kawan2 setiap malam jumaat..asal malam jumaat kompom mek org g carik antu..keja gila kan..
destinasi mek org xda lain n x bukan area KUBUR........
mula2 aku join group dak kawan ku ya juz mok nangga2....
tp dah 2 3 kali ekot mcm bez jak....
mmg 1st time asa tkt..
tp dah kt diat asa nak di agak jak...
tok bukan crita bulak...
ku kdirik dah alami bah...
time laz ku pegi(waktu form 5) area kubur lok,
ya ku xpat lupak...mula2 kawan ku pergi kat cgek batu..dpegang nya batu ya coz nampak glak batu ya mcm pelik..nang sebijik kdak org tgh sujud..mek org semua ilek jak la coz xda tanggapan lain ngan batu ya..after that mek org berjalan kearah dpan batu ya..mek org tunggah la tek antu2 nok ada ya kua..ada cara nunggah nya ok..jgn nak nunggah sebarang tak org..pa2 jadi ku xtanggung..
kawan ku nangga mcm xda pa2 alu beralih g carik kat area lain..so tggl la aku sorang cya..ku maseh xpuas ati bah coz aku rasa mcm ada jak bnda ya kat cya..so aku tunggah la bnyk kali..xlamak ku nunggah ya kan,keluar la lembaga kain putih yg berambut pjg..tak lain tak bukan PONTIANAK...terkejut aku bnda ya kua..alu ku tunggah geng2 aku nok lain..bnda ya alu undur..makin bnda ya undur makin ku agak n tunggah gik n stay face 2 face dgn aku..dak kawan ku datang n terkejut diat..tunggah ku bnda ya suruh rapat makin jelas kat mata mek org...time ya rasa tkt nang kdak xda dah..rasa hebat ciptaan tuhan ku dpt diat...n kakya mek org biar kan bnda ya ilang..mek org pindah gik kakya...carik xjauh dari tmpt ku jumpa PONTIANAK tek...kat tmpt tok mek org nampak palak terbang kat atas pokok..nang steady rasa bnda ya tek terbang..tp mek org xlamak kat cya..
coz something happen berlaku...
tiba2 area kubur jadi berangin..
kelam kabut rasa mek org..
bnda di luar jangkaan mek org muncul kat cya..
tauk pa yg muncul???
pintu besar seperti pintu gerbang ditengah2 kubur...ya pun terbukak kdak lif..
mun b4 pintu ya ada,mek org dpt diat batu nisan kat cya..tp time pintu ya ada,cgek batu nisan pun xda..nya mcm byg2 jak upa..xpandey ku nak xplain..tp mek org mmg kelam kabut la coz ada yg lari diat pintu nok besar alu ya...
tggl aku n kwn ku 2 org jak tggl...kwn ku nok jadi leader mbak diat bnda tok dah nak ngagak bnda ya..tp ku tarit..kwn ku sorang pun suruh tarit geng ku ya..tkt nya termasuk ke alam lain...mmg scary abiz la time ya..alu pulang la mek org tek..n yala laz mek org carik bnda gya...bagi mek org bnda ya xkan ngaco mun kt xngaco..
sapa nok semangat xkuat ya xperlu cakap besar coz ku pernah nangga kawan ku cakap besar time carik antu alu kenak sampuk..nasib jak bnda ya xlamak..mun lamak terok mek org urus kwn ku sorang ya..so perhatian la semua,bnda gya mmg wujud...cuma ada bait da nok jaik..xperlu tak org tkt glak coz semua bnda gya termasuk kt adalah ciptaan tuhan..mun nak takut,takut kat tuhan nun..allah maha esa..ingat ya u all...
bye2............
Back to top Go down
View user profile
meetunclesalamz
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 326
Join date : 2009-05-07
Age : 30

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 10:08 pm

takut.....

saya selalu mimpi seram.....

saya pernah mimpi dikapankan......

saya pernah mimpi susah untuk bernafas...

itulah cerita seram saya...

tidak mampu untuk saya ceritakan......

seram aie.... nak nanis asa

sekian...


( towk mcm knak KICK mati jak.... seram ada jak... ) Sad
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 10:39 pm

eee....
Back to top Go down
View user profile
meetunclesalamz
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 326
Join date : 2009-05-07
Age : 30

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 10:58 pm

owh....

mek skali jak kenak kaco..

time ya mandik pagi...

time ya manok pun lom bangun juak...

huhuhuhu....

time mandik ya... ada owg ketuk pintu...

cek mek kat luar sikda owg...

mek ingat kwn mek maen2 ngan kmk..

paduhal nak sigek ya...

sik mek cter ngan kwn mek ya sqampey kinek tk...
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 11:30 pm

hehehehk....
Back to top Go down
View user profile
meetunclesalamz
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 326
Join date : 2009-05-07
Age : 30

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 11:34 pm

esok mek sambung gik cter mek ya...

or maybe mek cter time mek nak khatam esok ya...

kes malam ya..

k Evil or Very Mad
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sat May 09, 2009 11:37 pm

okeyh...hehehek...best...
Back to top Go down
View user profile
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sun May 10, 2009 11:59 am

meetunclesalamz wrote:
takut.....

saya selalu mimpi seram.....

saya pernah mimpi dikapankan......

saya pernah mimpi susah untuk bernafas...

itulah cerita seram saya...

tidak mampu untuk saya ceritakan......

seram aie.... nak nanis asa

sekian...


( towk mcm knak KICK mati jak.... seram ada jak... ) Sad


memang aie.. org kat tepi saya suma baca YASIN.. mak n bapak saya nanis-nanis... orang2 n kwn2 saya suma saya tengok nanis2 jak.. saya terasa ingin bersuara... nak nego dak nya... tp saya tidak mampu.. saya tidak berdaya untuk bergerak skalipun.. meleleh-leleh aik mata saya time tido... saya tak nak mimpi mcm tu...
Back to top Go down
View user profile
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Sun May 10, 2009 10:37 pm

H34Rt KiLL3R wrote:
meetunclesalamz wrote:
takut.....

saya selalu mimpi seram.....

saya pernah mimpi dikapankan......

saya pernah mimpi susah untuk bernafas...

itulah cerita seram saya...

tidak mampu untuk saya ceritakan......

seram aie.... nak nanis asa

sekian...


uih...nang bena mimpi tak ya..isk...tkut ehz....

( towk mcm knak KICK mati jak.... seram ada jak... ) Sad


memang aie.. org kat tepi saya suma baca YASIN.. mak n bapak saya nanis-nanis... orang2 n kwn2 saya suma saya tengok nanis2 jak.. saya terasa ingin bersuara... nak nego dak nya... tp saya tidak mampu.. saya tidak berdaya untuk bergerak skalipun.. meleleh-leleh aik mata saya time tido... saya tak nak mimpi mcm tu...
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 11, 2009 12:31 pm

ada org dengki kat adik ika so,diaorg hantar 'BENDA'....3 hari jgak laa
adik tersiksa....tepat hari ke-3 (time maulidur rasul) jadi paling teruk
bila ngaji,baca ayat2 suci menjerit2,meronta2....
ika kena cakar muka,tangan,kena tendang....mmg kuat sgt 'BENDA' tu
4 org tok bomoh buat baru ok...bomoh terakhir yg berubat adik melawan jgak mcm mn dgn yg sblm tu tapi kali ni baru dia tunjuk sapa dirinya yg sbnr...
tuan yg hantar tu sorang panglima...adik ika siap bersilat lagi dgn suara dia berubah jadi seorg lelaki....mmg mengerunkan first time terjadi dlm family ika...
selepas dari kejadian terus berlarutan dgn yg lain2 pulak....
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 11, 2009 12:58 pm

nak po namo nk slalu di quote ktk yo bh?? post laa cerito seram... jgn di quote 2 3 kali bh.. spam gik lak..

~~Saya Hanya Menurut Perintah~~
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
DenGz_aDzmieRa
Mambang
Mambang


Posts : 2117
Join date : 2009-05-08
Age : 30
Location : GaGo~!!!!

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 11, 2009 1:18 pm

SPAM UTK SPM AJER.... CETA SERAM DIKPUN XDA KA?
Back to top Go down
View user profile
~~MiSsSaRaToKyO~~
ORANG KANAN MAMBANG
ORANG KANAN MAMBANG


Posts : 1742
Join date : 2009-05-06
Age : 27
Location : sRi AmAn BuMi BeNaK NgAn BoYaK

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 18, 2009 4:51 pm

aiee.. ado miss post cito dik mpun koh.. huhuhu...
nak lain2 yo ludi lok...
pglmn miss knk kaco kt betong.. huuhuhuhu..
Back to top Go down
View user profile http://www.tagged.com/shyaidda
pUrple_mambAng
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 780
Join date : 2009-05-05
Age : 28
Location : Oil Town

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 18, 2009 9:24 pm

Memang aku bersetuju dengan pendapat satu penulis di ruangan ini (aku pun lupa sape) yang cerita-cerita seram kat hostel la yang paling femes. So, skang aku nak cerita pengalaman aku masa aku kat hostel. Cerita ni masa aku form 1. Cerita yang paling femes kat hostel - biasa lah cerita-cerita hantu yang menganggu penghuni hostel. Selalunya, cerita-cerita ni timbul selepas kami balik dari cuti hari raya.

Ceritanyer pasal 1 kakak form 4 ni. 2, 3 hari aku nampak die pelik. Selalu duduk sorang-sorang. Kalo aku terserempak die kat bilik basuhan dia mandi sambil menyanyi seolah-olah tiada siapa di situ. Menyanyi lagu-lagu tahun '60 an dengan penuh perasaan . So, suatu hari. Suatu hari selepas cuti hari raya. Masa tu hampir maghrib. So, bila time-time maghrib ni biasa la..ramai penghuni asrama yang akan membersihkan diri untuk bersolat jemaah. Termasuk la aku.
Setelah selesai mandi aku pun masuk ke dorm. Aku tinggal di dorm A. Dorm A dan Dorm B bercantum oleh lorong (lorong dalam bilik jugak) yang kecil. Aku dengan telekong semayang aku telah bersedia untuk ke surau yang tertelak di tingkat atas. Sebelum tu aku ke dorm sebelah (Dorm B) untuk mengajak rakan ku, Irawati untuk ke surau bersama. Ira masih di bilik air. So, aku pun lepak la dulu atas katil die. Masa tu, dorm tu takde orang kecuali aku dan kakak form 4 tu. Katil akak tu di tepi tingkap. Aku tengok akak tu sedang asyik memandang ke luar tingkap. Di luar, cahaya berwarna jingga menunjukkan matahari sudah hampir terbenam. Sekejap lagi azan akan berkumandang - kataku dalam hati. Akak tu masih memandang ke luar tingkap. Aku yang terasa heran dan teringin jugak nak tengok apa la yang best sangat kat luar tu pun, pegi la tego akak tu.Aku masih ingat perbualan aku dan kakak tu;

Aku : Akak. Akak tengok apa kat luar tingkap tu?

Akak : Akak tengok pak cik akak kat luar tingkap tu. Dia ajak akak balik.

Aku dengan bodohnya terus ke tepi tingkap dan menjengok ke luar.

Aku : Mana akak? tak ada orang pun.

Bila terkeluar jer ayat tu dari mulut aku, diri aku terus diselubungi rasa seram. Dalam Dorm B tu masih tiada orang. Masih aku dan akak tu jer. Akak tu terus memandang ke luar tingkap. Semasa bercakap ngan aku td tu pun, matanya tidak lepas-lepas memandang ke luar tingkap. Aku perlahan-lahan terus meninggalkan akak tu sorang diri dan naik ke surau sebab azan telah berkumandang. Semasa di surau, aku tak hiraukan sangat perbualan aku dan akak tu tadi. Setelah solat maghrib dan tazkirah selesai, semua penghuni berpusu-pusu pulang ke dorm masing-masing - bersedia untuk prep pulak. Sampai kat dorm aku, aku tengok punya banyaknya kasut dalam dorm aku. Punya ramai orang. Kemudian, warden telah mengarahkan penghuni Dorm A dan B untuk membaca Yassin dalam dorm. Rupa-rupanya bacaan Yassin itu untuk akak form 4 tadi tu. Dia terkena histeria. Meremang bulu roma aku dibuatnya. Suara akak tu meracau-racau kedengaran di Dorm B.

"Kenapa kacau aku? Aku nak balik! Aku kata aku nak balik! Tu pak cik aku tengah tunggu kat tingkap tu!"

Beberapa orang kawanku menangis-nangis kerana ketakutan. Kami terus membaca yassin di Dorm A. Aku pun dah lupa berapa kali kami membaca Yassin. Suara akak tu meracau memang kuat kedengaran. Sekejap die menangis, sejekap die ketawa. Warden dan akak-akak senior sibuk menenangkan akak tu. Aku tak tahu apa yang dieorang buat.

Selepas 2 jam kemudian, parents akak tu datang amik akak tu. 2 hari kemudian barang-barang akak tu pulak di angkut keluar. Akak tu berpindah sekolah. Semenjak hari tu, aku tak dengar kabar berita dari akak tu. Yang aku tahu die berpindah ke sekolah agama yang agak femes di negeriku.

So, seram ke tak terpulang le kat korang sebabnya cerita ni memang terjadi. Aku yang tidak berapa percaya dengan kejadian macam ni (ie histeria) - mula percaya lantaran kejadian 10 tahun lalu itu.
Back to top Go down
View user profile
comei_ika
Senior Forummer
Senior Forummer


Posts : 789
Join date : 2009-05-06
Age : 32
Location : Pulau Mutiara

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Wed May 20, 2009 10:25 am

scratch scratch
Back to top Go down
View user profile
ale3n
Mambang
Mambang


Posts : 257
Join date : 2009-05-24
Age : 22
Location : in periuk

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 4:39 pm

hish. ngutik2.
Back to top Go down
View user profile
Stylerz92
Forummer Mambang
Forummer Mambang


Posts : 43
Join date : 2009-05-25
Age : 24
Location : Saratok

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 5:05 pm

panjang glak cita ya,,malaz ku mowk baca.. towk cita hantu yg ringkas dan mudah dfahami..

Belakang Umah takowg ada Momok!!!!
tgh mlm lak check dikpun..mun smangat x kuat,iboh try..
owg x datg haid,alu pande dtg haid mbak takut glak nangga momok ya.!! yhahahahaha
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/breakesboyz
ale3n
Mambang
Mambang


Posts : 257
Join date : 2009-05-24
Age : 22
Location : in periuk

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 5:07 pm

ehh. pelik juak.
org x atg alu atg?
lol? ya ngenjen ya.

dilarang mengenjen di topik yg salah.
Back to top Go down
View user profile
Stylerz92
Forummer Mambang
Forummer Mambang


Posts : 43
Join date : 2009-05-25
Age : 24
Location : Saratok

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 5:10 pm

xda ku ngenjen kowh..
at least ada gurow senda bok x bowing bh..

Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/breakesboyz
ale3n
Mambang
Mambang


Posts : 257
Join date : 2009-05-24
Age : 22
Location : in periuk

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 5:18 pm

back to topik plis.
Smile mun nk ngenjen/loyar kt topik bebasB>E>B>A>S
Back to top Go down
View user profile
Stylerz92
Forummer Mambang
Forummer Mambang


Posts : 43
Join date : 2009-05-25
Age : 24
Location : Saratok

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 5:19 pm

owh!!!!!!!!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/breakesboyz
Raja_Mambang
Artis Mambang Records
Artis Mambang Records


Posts : 2731
Join date : 2009-05-05
Age : 33
Location : PIneApPleCITy

PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Mon May 25, 2009 7:06 pm

Stylerz92 wrote:
panjang glak cita ya,,malaz ku mowk baca.. towk cita hantu yg ringkas dan mudah dfahami..

Belakang Umah takowg ada Momok!!!!
tgh mlm lak check dikpun..mun smangat x kuat,iboh try..
owg x datg haid,alu pande dtg haid mbak takut glak nangga momok ya.!! yhahahahaha

afro

apa mok d sampey ko sbena nya...? try ko xplan ngan aku lok pok....

_________________


~~~~~Peace n Harmony~~~~~
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~   Today at 10:56 am

Back to top Go down
 
~~!!!Cerita SERAMmmmmm!!!~~
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Buku yg Akhir2 ini Kamu Baca
» [DONE] VocaPost Year-end Gathering @Jakarta
» Suka Duka Role Play World
» Vocaloid 3 China
» siapa Utaite,producer,dan lagu vocaloid favorit kaliaan?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mambang Records :: KEDAI KOPI :: Ruangan Cerita Lawak/Serammmm-
Jump to: